Aqua aerobik

Pošlete nám svůj recept Sdílet na Facebooku
15. 10. 2018
Přemýšlíte o tom, že byste rádi začali dělat něco pro své zdraví? Vybíráte vhodnou pohybovou činnost? Neradi se potíte a rádi byste sportovali příjemně? Máte rádi vodu? Tak to je aqua aerobik určený právě vám.

O co se jedná?

Tento skvělý a také velmi odpočinkový sport je pro tělo velmi příjemný. Jedná se o aerobní cvičení ve vodě (která cvičícím sahá jen cca do ½ hrudníku). Jednotlivé cviky se zaměřují na zvýšení fyzické kondice, redukci váhy a správné tvarování těla. Při cvičení nám příjemně pomáhá voda, která odbourává zbytečnou námahu, kterou bychom při jiném cvičení museli vynaložit. Odpor vody je v závislosti na rychlosti prováděných pohybů mnohem vyšší než odpor vzduchu. Tím se zvyšuje intenzita cvičení, masírují se svaly, ale zároveň také voda ulehčuje všem cvikům.

Toto cvičení má příznivé účinky na páteř a pohybovou soustavu. Ostatní druhy aerobiku jsou velmi namáhavé na svaly a klouby. Na rozdíl od nich, při aqua aerobiku jste ušetřeni přemrštěného zatěžování kloubů a také tělo tolik netrpí otřesy, neboť voda veškerou aktivitu tlumí.

Výhody aqua aerobiku

  • tepová frekvence je ve vodě o 10 – 15 % nižší než na suchu, což je prospěšné pro kardiovaskulární systém
  • nedochází k přetěžování kloubů, páteře a svalů
  • odpor vody umožňuje trénovat vytrvalost a odolnost svalů
  • dosáhneme až 4x rychlejší redukce váhy než na suchu
  • voda mnohem lépe odvádí teplo, tzn. nepotíme se

Je pravdou, že tento typ cvičení vyhledávají převážně ženy. Ať už jen z čirého zájmu nebo proto, že z jakéhokoli důvodu nemohou provozovat jiný druh sportu nebo cvičení. Pokud chceme opravdu dosáhnout dobré fyzické kondice a správného tvarování těla, můžeme toto cvičení kombinovat také s běžným plaváním, jízdou na kole (či spinningem), balančním cvičením s míči a dalšími možnostmi. Nejlepší výsledky nám přinesou kombinace některých cvičení.

Výsledky

Abyste dosáhly co nejlepšího účinku ze cvičení (zformování postavy, dobré fyzické kondice či redukce váhy), měly byste navštěvovat hodiny alespoň 2x týdně. Viditelné výsledky se nedostaví ihned, ale u každého je to individuální. Cvičení je také nutné kombinovat se zdravou stravou a dodržováním pitného režimu.

Toto cvičení je výborným pomocníkem také při prevenci celulitidy. Protože na nás ve vodě působí vztlak, pomáhá tak s návratem krve do dolních částí těla a tím se nám lépe prokrví pokožka. Tyto „vodní masáže“ jsou výborné pro náš kardiovaskulární systém a pokožku těla.

Jak aqua aerobik pomáhá?

fyzicky – zlepšuje nám fyzické síly i výkonnost, zpevnění svalů, zlepšení krevního oběhu a posílení srdce, kontrola váhy (redukce a následné udržení stálé váhy)

sociálně - cvičení ve skupině je zábavné a přináší radost, možnost navázání nových přátelství

psychologicky – dobrý pocit ze sebe sama, při cvičení se vylučuje adrenalin (v menším množství) a navozuje příjemné pocity a pozitivní myšlení, dodává nám energii, odbourává stres a napětí, přispívá k relaxaci celého těla

Pojďte si tedy zacvičit a uděláte něco prospěšného nejen pro své tělo, ale i pro svou mysl.

Pro Senior Portál napsala
Simona Ryšková


Diskuze

Pokud chcete přidat komentář, musíte se přihlásit, respektive zaregistrovat.

Na seznam článků

 
 
PŘIHLÁSIT SE REGISTROVAT SE
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Doporučit známému