Dieta nalévána z konvičky

Pošlete nám svůj recept Sdílet na Facebooku
28. 09. 2017
Nejenže zažene žízeň, ale taky prý pomáhá spalovat tuky, a to se může zvláště teď po Vánocích hodit. Tyto účinky zeleného čaje potvrdily už i studie mnoha vědeckých týmů.Testy se prováděly „ve zkumavce“, na zvířatech i na lidech a závěr švýcarských expertů je jasný – unikátní kombinace katechinů a kofeinu v zeleném čaji prokazatelně pomáhá zhubnout.

Zelený čaj – spalovač tuků

Dieta z konvičky není ani fáma, ani marketingový trik, dušují se dovozci a výrobci zeleného čaje. Nápoj, který má řadu vyznavačů, je zdraví prospěšný a dokonce dokáže spalovat tuky a tak napomáhat když ne k hubnutí, pak určitě k udržení postavy.

Jak přesně tedy zelený čaj bojuje s tuky v našem těle? Kouzelnou látkou obsaženou v zeleném čaji je tzv. epigalokatechingalát (EGCG). Omezuje totiž absorpci tuku i dělbu a růst tukových buněk a snižuje hladinu cholesterolu, glukózy, inzulínu a leptinu, tak zvaného hormonu tukových buněk. Naopak napomáhá odbourávání mastných kyselin při tzv. beta-oxidaci. Zvláštních efektů navíc dosahuje v kombinaci s kofeinem.  Společně podporují produkci tepla v těle – termogenezi – která má na hubnutí významný vliv.

„Podle vědců neměl samotný kofein takový účinek na termogenezi, jaký měl v kombinaci s katechinem v zeleném čaji. Právě proto zelený čaj pomůže s redukcí hmotnosti více než jiné nápoje. Například černý čaj je totiž fermentovaný, a tak obsahuje významně méně účinných látek,“ vysvětluje Daniel Klásek z Darjeeling.cz, který dováží do Česka čaje z Indie, Nepálu, Japonska a Koreje. Těm, kteří si chtějí účinky zeleného čaje otestovat na vlastní kůži, doporučuje mletý japonský zelený čaj matcha. Pro ty, kteří si „předávkování kofeinem“ nemohou z různých důvodů dovolit, je tu potom pražený čaj houjicha, u něhož se pražením snižuje obsah kofeinu v čajových lístcích, aniž by ztratil na účincích, které zelený čaj má.

Věřte, nevěřte – zelený čaj je prostě dobrý nejen na povzbuzení, ale i na hubnutí. Jedno je jisté: určitě neškodí, takže proč to nezkusit? Zvláště, když si před tím, než usednete v klidu a pohodě ke svému šálku, třeba zasportujete.

Pro Senior Portál napsala Jiřina Hegerová


Diskuze

Pokud chcete přidat komentář, musíte se přihlásit, respektive zaregistrovat.

Na seznam článků

 
 
PŘIHLÁSIT SE REGISTROVAT SE
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Doporučit známému