Jak cvičit, aby šla kila dolů?

Pošlete nám svůj recept Sdílet na Facebooku
10. 08. 2017
Cvičíte, abyste konečně zhubli nebo si zpevnili postavu a zlepšili zdraví? Ať už máte jakýkoliv z těchto cílů, cvičení je správná volba. Jak ale cvičit opravdu efektivně?

Známé rčení nám říká: „Nezáleží na tom co děláme, ale jak to děláme“. Toto platí dvojnásob při sportovní aktivitě, která je prováděna za účelem splnění určitého cílu, například hubnutí, zbavení se zdravotních problémů a podobně.

Aby cvičení efektivně vedlo k vytouženému cíli, je potřeba u něj i myslet a nejen hýbat tělem. A proto je také důležité pomýšlet na správnou tepovou frekvenci prováděného cviku. Tepová frekvence je hrubým ukazatelem správnosti cvičení. Pokud totiž zvolíte moc nízkou tepovou frekvenci, nedojde k látkové přeměně a nadbytečná kila tak opravdu neshodíte. Chcete – li tedy díky cvičení redukovat nadváhu, měla by se vaše tepová frekvence během cvičení pohybovat mezi 50 – 60 % vašeho maxima. Pokud už máte s fyzickou aktivitou nějaké zkušenosti, zvolte aerobní trénink, kdy se vaše „tepovka“ pohybuje ve vyšším pásmu.

Co se intenzity cvičení týče, dle odborníků je i ideální cvičit třikrát týdně po dobu jedné hodiny. Variantou je cvičit třeba i půl hodiny, zato ale častěji. Obecně platí pravidlo „čím pravidelněji, tím lépe“.

Je samozřejmé, že pokud jste nějaký sport zažili naposledy na hřišti střední školy, nebude lehké nyní nanovo začít. Chce to je odhodlání a pevnou vůli. Na začátku stačí cvičit kolem deseti minut denně a postupně přidávat podle vašich možností. Pokud je vaším cílem zhubnout nadbytečná kila, pamatujte, že ke spalování tuků dochází obvykle až po 20 minutách cvičení ve středním aerobním pásmu. Platí také, že když cvičíme nalačno, spálíme více tuků, než když se za sportem vydáme po vydatném obědě. Opět je třeba vůle – jednak výdrž u aktivity a po ní „nevyluxovat“ ledničku.

 Klíčem k úspěchu je tedy správná tepová frekvence – své hodnoty si můžete poměrně snadno vypočítat. Maximální tepovou frekvenci vypočítáte ze vztahu 220 mínus váš věk. Pokud chcete spalovat cvičení, udržujte hodnoty v rozmezí 55 – 70 % maximální tepové frekvence. Výborným pomocníkem je sporttester, který vám sám bude měřit tep a vypočítá vám aktuální hodnoty. Vypadá jako sportovní hodinky, ale funkcemi vás jistě přímo okouzlí.

 Ať už se rozhodnete zlepšit konvičku nebo shodit před létem nějaké to kilo, víte kterým směrem se vydat. Prvně počty a potom pohyb!

Pro Senior Portál napsala
Lucie Čačalová


Diskuze

Pokud chcete přidat komentář, musíte se přihlásit, respektive zaregistrovat.

Na seznam článků

 
 
PŘIHLÁSIT SE REGISTROVAT SE
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Doporučit známému