Odlehčete očím zatíženým prací u PC

Pošlete nám svůj recept Sdílet na Facebooku
09. 08. 2017
Počítačům se v dnešní době vyhne málokdo. Jsou zdrojem zábavy, informací, pro někoho nepostradatelným nástrojem pro práci. Trávíme u něj stále více času a ačkoliv dnešní monitory zraku již neškodí tolik, jako jejich předchůdci, riziko je tu stále.

Unavené oči z mžourání do monitoru nejsou nic příjemného. Kdo celý den pracuje s počítačem jistě ví, o čem je řeč. Pálení a nepříjemný řezavý pocit znepříjemňuje život takovým lidem docela často, ale bojovat s tím jen velmi težko. Jak moc vůbec škodí počítače našemu zraku?

Jak už to tak bývá, na každého má vysedávání u počítače jiný vliv. Někomu nevadí osmihodinová práce před monitorem, jiný už po dvou hodnách neví coby. Stoprocentně škodlivý vliv počítačů na náš zrak se však zatím nepodařilo prokázat. Ovšem právě výše zmíněné trable nejednou potrápily každého, kdo se věnuje právě takovému zaměstnání. A co víc – připojuje se i bolest hlavy, krční páteře a zad. Pokud tedy nastane situace, že jste nuceni dlouho pracovat s počítačem, pak by následky mohly zmírnit následující rady, které mohou očím ulevit.

Osvětlení

Osvětlení je základ při jakékoliv činnosti, práci s počítačem nevyjímaje. Rovnoměrné a ne příliš ostré světlo rozhodně není na škodu – v ideálním případě by se mělo jednat o denní světlo, horší variantou je klasická žárovka. Nedoporučují se zářivky, jež mohou svým kmitáním ještě více zatíčit naše oči.

Monitor

Současné monitory již nejsou tolik škodlivé jako ty, co se používaly před několika lety. I tak by měla být vhodně vybraná velikost a co je hlavní – monitor umístěte do vhodné výšky. Pokud bude příliš vysoko nebo nízko, oči budete namáhat o to více, aby se držely obrazu.

Měl by být nastaven na co nejměnší frekvenci a nízký jas. Ten je vhodné ale upravovat dle aktuálních podmínek.

Vzdálenost

Oči od monitoru by měly být vzdáleny 60 centimetrů. Zapomínat se nesmí ani na správné držení těla, což uleví především zádům, která jsou dlouhým vysedáváním také ohrožena.

Pokud se dlouho zaměřujete na jeden bod, přestáváte nevědomky mrkat. Oči tak nejsou zvlhčovány a začínají být opět více náchylné k únavě. Aby nedocházelo k vysychání rohovky, zkuste se občas podívat mimo monitor, přeostřit a toto několikrát zopakovat. Po ruce můžete mít připraveny i speciální kapky do očí. I tady platí, že všeho moc škodí. Práce s počítačem by měla být proto střídaná s aktivitami, u nichž si oči odpočinou...

Pro Senior Portál napsala
Šárka Libenská


Diskuze

Pokud chcete přidat komentář, musíte se přihlásit, respektive zaregistrovat.

Na seznam článků

 
 
PŘIHLÁSIT SE REGISTROVAT SE
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Doporučit známému